A l’Escola Petit Estel – La Nova entenem l’educació com el desenvolupament global del nen. Per això, apostem per l’educació intel·lectual, moral, social, estètica, tècnica, física, religiosa i transcendental en tot el procés educatiu.
Ens esforcem per ensenyar als nostres alumnes a descobrir, investigar, comprendre, relacionar la importància de l’amistat, l’ordre, l’amor, la responsabilitat, el respecte per l’entorn cultural, natural i social, el respecte, la valoració d’un mateix i dels altres, la companyonia per poder transmetre sentiments, emocions i potenciar l’autoestima.
L’objectiu principal de l’Escola és donar a cada nen allò que necessita:
ESCOLA PLURILINGÜE
Projecte pioner i únic a Terrassa des del 2015.
ENGLISH – Projecte NEP – English Project
CATALÀ
FRANÇAIS
DEUTSCH
ITALIÀ
CASTELLANO
Un dels trets distintius de l’Escola Petit Estel – La Nova és la nostra implicació en l'educació en valors imprescindibles per a la societat actual com el respecte, la tolerància, la convivència o el servei envers els altres.
L’Objectiu de l’Escola és donar a cada alumne allò que necessita per aconseguir que tothom, segons les seves capacitats i possibilitats, assoleixi l’èxit escolar. Per a la nostra Escola, cada alumne/a és únic i important.
Per a nosaltres, l’èxit més important de l’Escola és poder formar persones íntegres, compromeses i amb valors. Aquesta formació global, tant a nivell humà com acadèmic, els prepararà pel món professional amb les màximes garanties d’èxit i satisfacció personal.
Treballem perquè així sigui!
A l’Escola proporcionem una atenció molt individualitzada per fer que els alumnes que van bé vagin encara millor i que els alumnes amb dificultats rebin els instruments adequats per seguir avançant. Es fa un seguiment de l’alumne a través d’una acció tutorial important amb una relació constant amb la família.
Un gabinet psicològic s’encarrega d’efectuar proves periòdiques per tal de detectar les mancances de grup o individuals, detectar els trastorns d’aprenentatge de forma precoç, i informar mestres i pares sobre l’evolució de cadascú. També a 4t d’ESO, oferim als alumnes orientació acadèmica i professional.
Els desdoblaments i el treball en grups reduïts en matèries troncals, com matemàtiques, llengua catalana i anglesa, afavoreixen a millorar el rendiment acadèmic.
El document Normes d’Organització i Funcionament del Centre recull de manera ordenada els preceptes que regeixen la nostra organització i les interrelacions de la vida escolar: explicita l’estructura, defineix els vincles, recull les funcions, els drets i els deures dels diferents sectors que formen l’Escola; fixa els procediments, adapta la normativa general a la nostra realitat i estableix l’específica pel nostre centre educatiu.
És un document viu amb constant renovació a proposta de tots els sectors, per a la millora i compliment de la seva funció i és aprovat pel Consell Escolar.