Projectes de

Secundària

Projecte entre infantil i ESO

“Seu al meu costat ja que existeixes.” El Petit Príncep

A la nostra Escola pensem fermament que la convivència entre diferents nivells és molt important per a la formació dels nostres alumnes. És per aquest motiu que tenim un projecte on hi participen els alumnes de la segona etapa d’Infantil amb els d’ESO. Les diferents activitats d’aquest projecte es resumeixen els apartats següents.

  1. Fem l’Escola entre tots (alumnes de 1r d’ESO i tot Infantil de 1a i 2a etapa). Des de la matèria de Tecnologia, els alumnes de 1r d’ESO elaboren materials per a l’edifici d’Infantil. Els nois i noies de secundària, treballant cooperativament, han de pensar, crear i dissenyar un primer esbós de la idea proposada per les mestres de P1,P2, P3, P4 i P5. Després van a veure els companys més xics de l’Escola i els presenten les seves propostes, de les quals n’hauran d’escollir una. Els nois i noies de l’ESO comencen la producció prenent mides i realitzant un bon inventari de tot allò que necessiten per dur a terme els seus projectes.

  2. Capgrossos (alumnes de 1r i tot Infantil de 1a i 2a etapa). Els nois i noies de 1r d’ESO són els encarregats de preparar el ball de Cap Grossos que realitzen durant la Rua de Carnaval. També venen una tarda a Infantil per ballar amb els més xics. Primer ens presenten el seu ball i després conviden a tots els infants a ballar plegats.

  3. Carta per a Ses Majestats els Reis d’Orient (alumnes de 2n d’ESO i alumnes de P5).Cada alumne de 2n d’ESO escriu una carta per a un alumne de P5 explicant-li que vindrà a l’edifici d’Infantil per ajudar-lo a escriure la carta per als Reis d’Orient. Primer de tot s’explica als alumnes de secundària en quin punt es troben els alumnes de P5 del procés de l’aprenentatge de la lectoescriptura, se’ls informa de qui és l’alumne escollit per a ells, com es diu, les seves aficions i com es comporta a l’Escola. Al cap d’uns dies de rebre la carta, els alumnes de l’ESO van a veure els companys de P5 i escriuen la carta plegats. Finalment, un dels últims dies abans de plegar per vacances de Nadal, arriba un enviat especial de SSMM els Reis d’Orient i els nois i noies de l’ESO acompanyen els nenes i nenes de P5 a entregar la carta al patge.

  4. Aquest curs serem...(alumnes de P5 i 2n d’ESO). Els infants de P5 preparen una carta i uns dibuixos explicant la seva disfressa als companys de 2n d’ESO per tal que coneguin el tema de la rua de Carnestoltes.

  5. Rua de Carnaval (alumnes de 2n i tot Infantil de 1a i 2a etapa). Per al bon funcionament de la rua, els alumnes de 2n d’ESO acompanyen a tots els alumnes d’ambdues etapes d’Infantil a la rua, col·laboren activament amb les tutores i ajuden en tot moment els més menuts de l’Escola.

  6. Treball de síntesi de 2n d’ESO (alumnes de 2n i tot Infantil de 2a etapa). Els nois i noies de 2n d’ESO elaboren el seu Treball de síntesi organitzant una sèrie d’activitats per als companys de P3, P4 i P5. A partir d’un tema com a centre d’interès preparen una jornada amb experiments, gimcanes, danses, etc.

  7. Banc de Sang (alumnes de 3r d’ESO i alumnes de P5). Els nois i noies de 3r d’ESO treballen en un projecte del Banc de Sang de la ciutat. Una de les moltes activitats que fan és preparar una història teatralitzada i l’expliquen als infants de P5, per tal de començar a conscienciar els nens i nenes de la importància de la solidaritat en aquest tema.